Gratis NBFM mealplanner voor je weekmenu

Inzicht in je voedingspatroon is the key om gewicht te verliezen en een gebalanceerd eetpatroon te creëren. Om jullie een fijne extra tool aan te kunnen reiken maakte ik een mealplanner voor je weekmenu die je in dit artikel kunt downloaden!

Planning

Afvallen en een voedingspatroon aanleren waarin je balans hebt is vaak een proces. Een proces waarin je met vallen en opstaan leert hoe je in heel veel situaties bepaalde keuzes kunt maken die gunstig zijn voor je balans. Een van de facetten die belangrijk is hierin is je planning.

Op mijn werkdag sta ik vroeg op en zorg ik ervoor dat ik binnen een mum en een scheet de kinderen én mijzelf heb aangekleed en van eten heb voorzien. (moeilijkheid nummer 1: hoe doe je dit in alle haast?). Vervolgens gaan ze naar het KVD / school / oppas en race ik naar mijn werk. (nummer 2: wat heb je meegenomen? Of ben je weer je eten vergeten en kun je niet anders dan de kantine induiken?). Na je werk race je wederom zodat je de kinderen op tijd op kunt halen. Eenmaal thuis met drukke door vermoeidheid bezeten monstertjes (neem me niet te letterlijk;), moet je nog eten koken. Maar…er is nog niks in huis of hetgeen dat in huis is duurt te lang. Ruim de tijd nemen om te koken heb je niet want je kleine kindertjes hebben een tv-kijk-tijd van 30 minuten;). En dat haalt je nou net niet….

– Kimberley

De rust van de planning

Plannen en van te voren nadenken geeft je vaak meer ruimte en rust dan je denkt. Heb je eenmaal de planning af hoef je in principe maar 1 a 2 keer per week echt na te denken wat je eet. Het voordeel hiervan is ook dat wanneer je een bewust tijdstip kiest om eten te plannen je vaak in staat bent om goede keuzes te maken die gunstig zijn met betrekking tot je balans. Hierin laat je jezelf dan minder afleiden door emoties en haast ( of jengelende kinderen;).

Hoe werkt de NBFM mealplanner?

Heel bewust heb ik een dagplanner gemaakt. Bij weekplanningen op 1 vel is het soms zo’n gepriegel om alles goed in te vullen waardoor je al snel het idee krijgt dat het niet past. Eet je een uitgebreide salade dan passen alle ingrediënten niet. Vandaar dat deze per dag gaat.

  • Je kunt alle 6 de eet- en drinkmomenten van je dag invullen
  • Je kcal bepalen je gewicht dus nadat je in de NBFM app hebt berekent hoeveel kcal je maaltijd is kun je dit invullen in de planner. Dat geeft ook weer een mooi overzicht hoeveel je per eetmoment binnenkrijgt.
  • Wil je dit niet voor elke dag doen? Dan kun je wellicht het schema invullen op de dagen waarvan je weet dat het lastig is. Werkdagen? Of juist weekenddagen?

Download hier de: NBFM mealplanner

Gratis NBFM MEALPLANNER voor je weekmenu

Liefs,