NBFM Restaurant tips: Uit eten en afvallen

IMG_1117Vandaag deel ik een veel gevraagd blog met een onderwerp waar veel mama’s die af willen vallen tegenaan lopen: uit eten gaan. Hoe hier mee om te gaan is een standaard onderdeel in het Newborn Fit Mama Online programma (fit in 12 weken). In dit blog deel ik een (grote) tip van de sluier waar je direct mee aan de slag kunt.

Helemaal zoals thuis zal het niet zijn wanneer je gaat uit eten. Je weet niet welke ingrediënten de kok precies gebruikt en kunt daarom lastig inschatten hoeveel kilocalorieën er in een maaltijd zitten.

De mama’s die het NBFM programma doen nemen in principe 1 cheatmeal in de week. Dit is wel afhankelijk van het doel en in welk gedeelte van het traject ze zitten. Ze kunnen uit eten gaan als cheatmeal zien maar ook als een ”extraatje” waarbij je zo goed mogelijk gaat eten. In dit blog deel ik tips die je zullen helpen met het maken van de juiste keuzes.

1: Ga niet met honger de deur uit

Je kent die gedachte wel, ik eet maar niet te veel want vanavond ga ik uit eten. Dat klinkt heel erg logisch en slim want dat zou betekenen dat je minder calorieën binnen krijgt gedurende de dag en dat dus in de avond recht kunt trekken. Toch is het zo dat wanneer je zo ongeveer misselijk bent van de honger je bij binnenkomst in het restaurant meteen naar het eerste het beste eten grijpt en uiteindelijk vaak meer eet dan dat je eigenlijk zou willen. Mijn tip is om gedurende de dag gewoon normaal te eten en aan het einde van de middag toch een snack te nemen zoals 3 rijstwafels met kipfilet of gekookte eitjes.

2: Denk van te voren na

Wanneer je gewicht wil verliezen krijg je te maken met allerlei obstakels. Zo kan het lastig zijn om gezonde keuzes te maken op bepaalde momenten en uit eten gaan is daar vaak een van. Wat helpt is om van te voren de menukaart op de website van het restaurant te bekijken en een keuze te maken in wat je gaat nemen. Voor iemand die niet af wil vallen klinkt dit misschien een beetje ver gezocht maar het helpt wel degelijk en creëert een meer ontspannen avond.

3: Wat moet ik dan kiezen?

De gerechten op de menukaart zijn natuurlijk geheel afhankelijk van het restaurant waar je gaat eten. Een aantal gerechten die je zou kunnen kiezen wanneer je bezig bent met het NBFM programma zijn:

  • Zalm
  • Gebakken kip
  • Steak
  • alle soorten vis

Beperk of vermijd:

  • Sausjes zoals mayonaise, satésaus en dergelijke
  • Alcoholische en frisdranken
  • Desserts

Wil jij ook bewust met je voeding bezig zijn en je zwangerschapskilo’s verliezen? Er zijn nog een aantal plekken in de startdatum van 14-04-2017. Meld je aan voor startinformatie via onderstaand formulier!

Je naam (verplicht)

Je e-mail (verplicht)

Telefoonnummer (verplicht)

Onderwerp

Je bericht

Liefs,

Kimberly