Kimberly doet #NBFM: After pregnancy foto!

000000000_newbornfitmama_hst-flyer-a5_1-page0

Vandaag is dé dag, ik ga mijn after pregnancy foto met jullie delen. En dat vind ik echt super spannend! Het is best wat om aan iedereen te laten zien hoe het er voor staat en met eventuele reacties om te gaan. Maar ik doe het toch want het hoort bij het proces. Lees snel verder!

Vorige week hebben jullie mijn Before Foto gezien. Deze maakte ik net voordat ik zwanger werd en is als je het mij vraagt een foto waarop je ziet dat ik uiterst fit was toen.

Een week na mijn bevalling heb ik wederom een foto gemaakt van mijn buik. Deze ziet er natuurlijk heel anders uit. Na een hele lange periode van weinig tot niet trainen, anders eten, minder actief zijn en bovenal zwanger zijn kun je een heel ander lichaam verwachten. En dat is het ook.

Laten we eerst eens gaan kijken:

IMG_1155

 

Zo, dat is het dan. Je ziet vooral meer buikvet en verdwenen zichtbare buikspieren. Geen schrikbarende foto als je het mij vraagt maar wel een groot verschil met hoe het was. Vaak zie je dat de after foto best wel een logisch beeld is ten opzichte van de before foto. Mocht je voor de zwangerschap al een maatje meer hebben zul je dat na de zwangerschap nog steeds zien bij de after foto. Ook wanneer je afgetraind was zal dat dan daarna in verhouding staan.

Deze foto is inmiddels alweer 8 weken geleden gemaakt en op dit moment zie ik al een duidelijk verschil met toen. Ik ben qua kilo’s al een stuk lichter en dat is ook duidelijk te zien aan mijn buikvet. Hoewel er nog wel echt een vetrolletje zit hoor. Zo eentje die je niet ziet wanneer ik kleren aan heb maar er wel degelijk zit. Dat stukje buikvet zal ik er af moeten trainen.

IMG_1134

Trainen is lang niet altijd makkelijk. Ongetwijfeld zien mijn workoutfilmpjes of die van anderen er allemaal uit alsof het vanzelf gaat maar dat is absoluut niet zo. Het kost mij ook vaak moeite om tijd te maken en goed te plannen. Regelmatig ben net begonnen en dan gaat Ramos huilen waardoor ik weer moet stoppen. Ook kan ik nog lang niet wat ik eerst kon en daardoor is alles heftiger, ben ik sneller moe en heb ik veel eerder het idee dat ik niet meer kan. Tijdens een training moet je altijd een beetje (of meer) uit je comfortzone gaan maar na een zwangerschap heb je dat gevoel nóg meer. Daarbij ben ik gewoon veel vermoeider dan normaal door de gebroken nachten, het geven van borstvoeding en de nieuwe gezinssituatie.

Wat mij helpt is een doel stellen in het aantal keer in de week dat ik wil trainen en de eerste de beste kans die ik heb meteen pakken. Ook probeer ik te trainen wanneer Ed vrij is zodat die met Ramos is. Een lekker muziekje op (het liefst zo hard mogelijk) en gaan!

Binnenkort zal ik nogmaals een foto met jullie delen zodat jullie de lichamelijke veranderingen kunnen zien! Wil jij nou ook, net als ik, weer werken aan een betere conditie en shape van je lichaam? Geef je dan nu op voor het NBFM Online programma:

Je naam (verplicht)

Je e-mail (verplicht)

Telefoonnummer (verplicht)

Onderwerp

Je bericht

Liefs,

Kimberly