Sporten tijdens een zwangerschap: hoe ga ik daar mee om?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Het zal jullie vast niet verbazen dat ik best een fanatieke sporter ben. Het is een onderdeel van mijn werk en privéleven. Toen ik de positieve zwangerschapstest zag was ik dan ook vastberaden: ik blijf lekker sporten! Vandaag vertel ik je of dit is gelukt. Benieuwd? Lees dan gezellig mee!

Voornemens.

In de eerste paar weken van de zwangerschap heb ik gewoon kunnen sporten zoals ik altijd deed. Er waren wel wat oefeningen die ik uit mijn training schrapte, zoals springen, maar qua tempo was er nog geen verandering nodig. Na ongeveer week 7/8 begon ik te merken dat ik in de avond steeds vroeger naar m’n warme bedje wilde. Slapen, slapen en slapen. Vele van jullie zullen dit wel herkennen? Omdat ik als coach van het NBFM programma zo ongeveer elke sessie observeer naar wat er anders kan, en met de mama zoek naar opties om naar het doel te werken, deed ik dat ook voor mezelf. Sporten moest dus vaker in de middag want dan voelde ik mij het best.

Het tempo en aantal herhalingen werden minder hoog maar dat hoort er ook gewoon bij. Dat veranderde vanaf week 19, de rugklachten kwamen en werden steeds heftiger. Waarschijnlijk bandenpijn in combinatie met een druk leven. Tijd voor meer rust!

Vanaf week 20 tot de huidige situatie.

Aanpassen aan de zwangerschap en mijn lichaam werd een must, en het helpt! Sindsdien zorg ik dat ik actief blijf door middel van fietsen, wandelen en zwangerschapsyoga. Ik probeer elke dag minimaal 30 minuten te bewegen en dat gaat goed.

unnamed (1)

Na de zwangerschap.

Ga ik natuurlijk mijn eigen Newborn Fit Mama programma volgen! Wanneer de tijd rijp is en mijn lichaam weer klaar is om te gaan bewegen en sporten zal ik er weer flink voor gaan. Nu er een baby’tje in mijn buik zit vind ik mijn lichaam super mooi. Die grote buik is en blijft fascinerend. Maar wanneer de babyboy uit die buik is hoop ik weer te gaan werken aan mijn lichaam, zodat ik ook dan daar weer blij mee zal zijn.

Volgende week woensdag zal er een tweede artikel over dit onderwerp online komen. Eten tijdens een zwangerschap: hoe ga ik daar mee om?

Wil jij ook na je zwangerschap weer gaan sporten? Wellicht is het Newborn Fit Mama programma iets voor jou! Schrijf je nu in voor na mijn verlof periode, april 2017, en betaal de huidige pakketprijs. De prijzen gaan per 01-01-2017 omhoog. 

Voor informatie kun je mij een mail sturen! info@newbornfitmama.nl

Liefs,

Kimberly 

 

 

Reacties

Er zijn nog geen reacties.