Kimberly doet #NBFM


Tijdens mijn zwangerschap heb ik bizar weinig gesport. Als personal trainer & vitaliteitscoach zijnde moet ik toegeven dat ik dat best een “dingetje” vond. Ik was altijd sportief en fit en dat wilde ik ook tijdens mijn zwangerschap zijn. Helaas is dat niet gelukt.

Welkom bij het eerste artikel uit mijn nieuwe rubriek “Kimberly doet #NBFM”. In deze rubriek ga ik jullie meenemen in mijn weg om weer fit te worden na mijn zwangerschap en bevalling. Er zullen wekelijks artikelen online komen variërend van updates hoe het met sporten gaat, hoe mijn eetpatroon er uit ziet, recepten en video’s.

Oké, sporten tijdens mijn zwangerschap was dus best een dingetje. In het eerste trimester kreeg ik al vrij snel te maken met vermoeidheid. Na een dag werken (ik train zelf meestal niet mee met PT-sessies en met Online sessies zit ik achter mijn laptop) was ik in de avond gesloopt. En dan niet op de manier waarop je dat normaal bent, maar echt niet meer in staat om te sporten. Ik legde mij erbij neer en bedacht mezelf dat het wel weer goed zou komen.

In het tweede trimester ging het inderdaad beter en kon ik mijn trainingen weer gedeeltelijk oppakken. Ik moet wel toegeven dat ik er minder plezier in had dan normaal omdat ik simpelweg niet voluit kon gaan. Maar het was beter dan de eerste weken en ik kon op deze manier toch mijn conditie redelijk op peil houden. Zo ging ik weer 1 tot 2 keer in de week trainen ( wel op een aangepast niveau), regelmatig wandelen en startte ik met zwangerschapsyoga.

Heel lang heeft het niet geduurd want aan het einde van het tweede trimester kreeg ik last van harde buiken en banden/rugpijn. Dit alles had waarschijnlijk te maken met het feit dat ik stiekem toch best druk was. Wij zijn in die tijd namelijk verhuisd en dat kost veel energie. Ik heb heel bewust niks getild maar je doet toch meer dan je zou willen en ook mentaal is verhuizen intensief. Het advies van de verloskundige was dan ook meer rust. Vanaf dat moment ben ik nog een paar keer naar de yoga geweest en heb ik nog wel tot het einde regelmatig gewandeld. Maar echt sporten zat er vanaf week 25 niet meer in.

unnamed

Inmiddels is Ramos 4.3 weken oud en kun je wel zeggen dat ik ontzettend veel zin heb om weer aan de slag te gaan! Deze week heb ik de eindcontrole bij de verloskundige en daarna zal ik langzaam aan weer mijn conditie op gaan bouwen. En dat zal best een weg zijn die ik af moet leggen. Ik ben gewend om fit te zijn en daarom vind ik het een grote uitdaging om van dit punt waar ik nu ben weer op te klimmen tot waar ik was. Stapje voor stapje want je lichaam te snel en te veel prikkelen kan meer schade aanrichten dan je denkt.

Voorlopig houd ik het dus bij lekker buiten wandelen met de kinderwagen, en dat is zo fijn! Ik zie het wandelen dus echt als startpunt naar de conditie die ik had en zal vanuit daar verder gaan. Hoe ik dat doe ga je lezen en zien in deze nieuwe rubriek ”Kimberly doet #NBFM”.

Op 14-04 zullen de NBFM programma’s weer van start gaan. Wil jij ook je zwangerschapskilo’s weer verliezen en je conditie verbeteren? Meld je dan nu aan via onderstaand formulier. 

Je naam (verplicht)

Je e-mail (verplicht)

Telefoonnummer (verplicht)

Onderwerp

Je bericht

Ik ben benieuwd of jullie nog verzoekjes hebben voor deze rubriek? Zijn er nog onderwerpen waarover je graag zou willen lezen? Laat dan een reactie achter bij de comments!

Liefs,

Kimberly 

 

Reacties

Er zijn nog geen reacties.