Kimberly doet #NBFM: Wat ik ben aangekomen tijdens mijn zwangerschap + eerste workout

IMG_0641

Deze week was het zo ver! Ik heb voor de eerste keer na mijn bevalling weer gesport. En dat deed ik lekker thuis met een speciale training om weer te stabiliseren na mijn zwangerschap. Vandaag vertel ik jullie hoe dit was en hoe het met de zwangerschapskilo’s gaat. 

Ik merk dat mijn energie steeds meer terug komt. Tijdens mijn zwangerschap was ik vaak erg moe en mede daardoor heb ik veel minder kunnen sporten dan ik eigenlijk had gewild. Mijn conditie en spierkracht is hierdoor natuurlijk een stuk achteruit gegaan. Werk aan de winkel dus;).

Afgelopen dinsdag voelde ik mij goed genoeg om een eerste korte workout te doen. Het is inmiddels meer dan 6 weken geleden dat Ramos is geboren, mijn lichamelijk herstel is voorspoedig verlopen, niets staat mij meer in de weg! Dit is trouwens lang niet voor iedereen haalbaar, en dat is helemaal niet erg. Iedereen doet het op zijn eigen tempo.

Omdat ik de groei niet alleen wil voelen maar ook wil zien heb ik dinsdag een aantal ”before-foto’s” gemaakt. Dat raad ik mijn NBFM klanten ook altijd aan. Zo kun je over 12 weken het verschil in lichaamsvormen goed zien. Mijn before foto’s zal ik op een later tijdstip in een gave youtube video met jullie delen.

De kilo’s die ik tijdens mijn zwangerschap aan ben gekomen zijn er grotendeels al weer af. Dit komt onder andere doordat ik tijdens mijn zwangerschap niet buitensporig veel heb gegeten en ook vrij snel na mijn bevalling weer ben gestopt met het toegeven aan al die koeken/ snoep en frietjes. Voeding speelt daar dus een grote rol in. Daarbij optellend dat ik borstvoeding geeft maakt dat ik een groot gedeelte van de 15 kilo die ik ben aangekomen al kwijt ben. Het back to reality qua eten heeft dus al snel zijn vruchten afgeworpen.

Tijd voor de workoutIMG_0642

Zoals ik al scheef staat het met mijn spierkracht en conditie er minder goed voor. Dit merk ik vooral aan het feit dat ik weer vaker last heb van mijn nek en rug. Doordat ik borstvoeding geef hang ik vaak wat voorover en kijk ik naar beneden. Dit in combinatie met niet goed getrainde nek- en rugspieren zorgt voor pijn. Ook is mijn houding veranderd en zit/sta ik minder rechtop.

Een groot verschil met voor de zwangerschap is ook te zien en voelen aan mijn buik, billen en benen. Daar zal ik de komende periode ook flink aan gaan werken. 

Deze week ben ik begonnen met een workout van 15 minuten waarin ik alleen maar stabilisatie oefeningen heb gedaan. Denk hierbij aan een plank op je knieën en op 1 been staan (zie mijn instagram  voor het filmpje). 

En mocht jij nou ook je zwangerschapskilo’s willen verliezen en weer fitter willen worden? Doe dan met mij mee! 

Voor alle startinformatie kun je onderstaand formulier invullen en verzenden.

Je naam (verplicht)

Je e-mail (verplicht)

Telefoonnummer (verplicht)

Onderwerp

Je bericht

Ik heb er weer zin in de aankomende tijd! En geloof me, ook voor mij zal het niet altijd makkelijk zijn om de workouts te doen. Maar we gaan er weer voor!

Liefs,

Kimberly 

 

Reacties

Er zijn nog geen reacties.