Happy New Weight: Verliefdheid, afvallen en motivatie

About food About sport | 0 reacties | 15 januari 2017

image1 (3)

De titel klinkt waarschijnlijk een beetje vreemd en de foto is misschien niet meteen rijmend met het fenomeen ”afvallen”. Maar toch is het thema dat ik vandaag met jullie ga bespreken erg belangrijk. Hoe kan het nou dat je altijd zo gemotiveerd bent om af te vallen, dat je er voor 100% voor gaat maar na een tijdje toch een dipje krijgt? Dat dipje wordt een hele grote en binnen de kortste keren ben je weer terug bij ”af”. Lees mee, dan vertel ik je hoe dat kan en wat je er aan kunt doen. 14033444_2056372527921795_1647565193_n

De verliefdheidsfase

Je bent vastbesloten, dit keer gaat het je lukken. Je hebt er alles voor over, geen dieet is te gek. Ook al zou je enkel en alleen groente en fruit mogen eten over de hele dag, je doet het! Dagdromend over jezelf in een bikini op het strand, paraderend zonder enige schaamte, loop je in de supermarkt met het lijstje met producten die op jouw dieet staan. Honger? Nee dat was alleen de eerste dagen, ben er nu al aan gewend. En die kilo’s? Die vliegen eraf! Je wist het, dit keer is het raak! #BeAwareDoutzen..

6 tot 8 weken later..

”Het is gewoon niet aan mij besteed. Andere vrouwen kunnen het maar ik kan dit niet. Die motivatie duurt bij mij altijd maar even en daarna ben ik het zat. Vanavond ga ik gewoon genieten (net als gisteren en morgen), met een zak chips en heel veel frituursnacks met mayonaise én satésaus. Helemaal klaar met dat GELIJN!” 

Klinkt dat bekend? Je bent niet de enige! Na de eerste 6 tot 8 weken is de verliefdheidsfase over. Dat betekend dat je, net als bij een man-vrouw relatie maar dan duurt het natuurlijk langer dan een aantal weken, aan bepaalde aspecten moet gaan werken. 

De volgende stap

Je hebt dus geen gebrek aan motivatie maar bent toe aan een volgende stap. Wat is belangrijk om de fase na de ”verliefdheid” door te komen?

  • Zorg dat een eet-menu realistisch is. Op enkel groente en fruit leven houd niemand lang vol dus zorg voor een uitgebalanceerd voedingspatroon bestaande uit koolhydraten, vetten, eiwitten, vitamines en mineralen. Dat zorgt ervoor dat het ook na de verliefdheidsfase beter vol te houden is.
  • Maak inzichtelijk op welke momenten jij het lastig vindt om je aan je eet-menu te houden. Traktatie op het werk? Alleen op de bank? Drukke dagen?
  • Zorg voor een realistisch doel met sub-doelen. Door subdoelen te maken zorg je ervoor dat je regelmatig momentjes creëert waar je trots op mag zijn en die je mag vieren.
  • Om zeker te weten dat je de sub-doelen hebt gehaald plan je meetmomenten. Wegen, meten en foto’s maken van jezelf in ondergoed.
  • En tot slot: geniet! Want dat kan! Kijk maar naar deze gezonde en magere hapjes plank. Recept

DSCN1191

Mocht je nog vragen hebben naar aanleiding van dit artikel, laat ze achter bij de comments of stuur een mail naar info@newbornfitmama.nl. Het NBFM programma kan jou helpen met het doel dat jij voor ogen hebt. Meer info? Lees dit artikel: 10 vragen over het NBFM Online programma

Liefs,

Kimberly 

Voor alle startinformatie over de Newborn Fit Mama programma’s kun je onderstaand formulier invullen en verzenden. Stuur je liever een mail? Dat mag! info@newbornfitmama.nl

Je naam (verplicht)

Je e-mail (verplicht)

Telefoonnummer (verplicht)

Onderwerp

Je bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.





%d bloggers liken dit: