Happy New Weight: 5 tips waar je direct mee aan de slag kunt

About food About sport | 0 reacties | 1 januari 2017

image1 (1)Omdat januari de maand van de goede voornemens is deel ik vandaag ”Happy New Weight: 5 tips waar je direct mee aan de slag kunt”. We gaan onder andere kletsen over ”Cravings na de feestdagen”. Want wie kent het niet, die enorme zin in zoet nadat je dat al dagen hebt gegeten en gisterenavond voor het slapen gaan nog zei dat je nooit meer zoveel troep zou eten? En dat terwijl je zulke goede voornemens hebt/had..

Allereerst, nogmaals gelukkig nieuwjaar lieve mama’s! Ik wens jullie alle goeds en liefde voor 2017. Ik blik terug op een fantastisch jaar en dat liet ik zien in een YouTube video. Heb je deze nog niet gezien? Hij staat onderaan deze pagina.

Het nieuwe jaar 2017 is nu dus officieel begonnen. Tijd om onze goede voornemens wat meer vorm te geven. Tijdens de feestdagen in december kunnen we die heerlijke pepernoten, kerststollen en oliebollen maar lastig weerstaan. Elk jaar hoor je het jezelf ook weer zeggen ”Na de feestdagen ga ik beginnen met afvallen, eerst nog even genieten”.

Maar elk jaar weer merk je dat na al die dagen vol lekkers het toch weer flink lastig is om een begin te maken met die goede voornemens. Je bent eigenlijk gewoon gewend geraakt aan de zoete smaak in je mond. En die gezelligheid die dat eten met zich meebrengt, ja dat mis je echt.

Hoe ga je dat toch aanpakken? Ik heb 5 tips vanuit de NBFM programma’s waar je meteen mee aan de slag kan:

1

Zorg dat je al dat lekkere snoep waarvan de verpakking open is niet meer in huis hebt. Je maakt het jezelf erg lastig als je in elk kastje een open zak snoep, chips of chocolade hebt liggen. Hetgeen dat niet open is kun je gerust laten liggen want het is belangrijk je weg te vinden in het weerstaan van bepaalde voeding en keuzes te maken die passen bij het afvallen. Maar je mag jezelf ook wel een handje helpen en zorg er dus voor dat alles wat open is niet meer in jouw kastje ligt. Misschien kun je het aan de buurman of iemand op het werk van je man geven?

2

Maak je boodschappenlijstje voor de aankomende week en wijk daar niet van af. Morgen is het maandag en kun je er dus voor zorgen dat je voor de hele week gezond eten haalt en maar 1 cheatmeal inplant.

3

Denk na over de snack-momenten. Tijdens de feestdagen stop je snel een lekker bonbonnetje in je mond maar nu is het tijd voor een ander tussendoortje. Denk hierbij aan fruit ( 2 stuks per dag) maar je kunt bijvoorbeeld ook een bakje met komkommer en tomaatjes maken als tussendoortje.

4

Het is niet voor iedereen prettig maar geeft wel een goed beeld van hoe het er voor staat. De Weegschaal…Ga er morgenochtend maar opstaan en noteer je startgewicht. Zo krijg je een duidelijke kijk op waar je staat en kun je gedurende de hele maand goed bijhouden of het werkt wat je doet.

5

Weet dat je ergens moet beginnen. Voor veel mama’s is het motiverend om te zien dat ze gewicht verliezen en dat geeft dan moed om door te gaan en er nog meer af te krijgen. Maar na de feestdagen voel je jezelf allerminst op de goede weg en daarom kan een begin nog weleens lastig zijn. Weet dan dat dit normaal is. Je zou eventueel een notitie in je telefoon kunnen maken dat je trots bent op het begin dat je hebt gemaakt en vanuit hier verder gaat en doet wat je kunt doen.

Succes lieve mama’s! Ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt en dat de maand januari hetgeen zal brengen dat jij graag zou willen bereiken. Mocht je nog meer inspiratie nodig hebben voor deze maand hou dan het blog in de gaten. Of lees een aantal artikelen terug zoals: Food-photodiary NBFMLunch-tip of Diner-tip.

Liefs,

Kimberly

Instagram: newborn.fit.mama

Reacties

Er zijn nog geen reacties.